Nieuwsbrief 11 april 2024

11 april 2024

Volgende week ALV

Beste

Op 20 maart jl stuurden wij je een uitnodiging voor de Algemene Ledenvergadering van woensdag 17 april om 20 uur bij de Koninklijke Amsterdamse Roei- en Zeilvereniging De Hoop. Wij hopen dat je er bij zult zijn. Je kunt HIER de hele nieuwsbrief nog eens lezen als je wilt.
In deze vergadering komen de vernieuwde statuten aan de orde. Die nieuwe statuten kun je HIER downloaden.
De statuten zijn aangepast omdat wij een fusie willen aangaan met de Ver.Buurtbehoud Weesperzijdestrook. Ook vind de notaris dat ze aan de huidige wettelijke eisen aangepast moeten worden.

Vóór de ALV eten op De Hoop

De Hoop biedt onze leden de gelegenheid voorafgaand aan de ALV mee te eten in de societeit.
Graag reserveren: dat kan tot uiterlijk dinsdag 16 april 12:00 uur per mail HIER.
Aanmeldingen na dinsdag 12:00 uur kunnen we niet meer aannemen. Vermeld ajb eventuele dieetwensen erbij, dus ook graag of je vegetariër bent.
Menu Clubavond
Buffet ‘Lots of Lekkers’ €16,50 : Romige tomatensaus met orzo en cougette, ev.geserveerd met gehaktballetjes en tomaten uit de oven/ ook vega verkrijgbaar.
Inclusief salade bar: veldsla met brie en walnoiten, broccolisalade met feta, saladebar
Andere opties
Lots Burger met salade en frietjes € 16,50
Lots Vega Burger met salade en frietjes € 16,50
Soep (nader te bepalen) € 8,50
Soep met salade bar € 15,00
Dessert van de week: Banoffee, banaan met karamel en room € 5,00
Het buffet staat klaar van 18:00 tot 21:00 uur. Gasten kunnen zich melden aan de bar en kunnen de maaltijd daar ook afrekenen.
Reserveer HIER

Op bezoek bij

Wie – Deborah Alfarez
Waar – Marcusstraat
Sinds wanneer – Sinds 2018
Deborah komt op het uur van onze afspraak tegelijk met ons haar huis binnen, net terug van haar werk. Ons gesprek begint al meteen terwijl wij aan de bar in de open keuken zitten en toekijken hoe Deborah thee voor ons zet.
LEES HIER HET HELE VERHAAL
Contributie nog niet betaald?
Ben je nog niet toegekomen aan de jaarlijkse contributiebetaling?
Maak dan €10 over op rekening
NL94 INGB 0002 9118 20 t.n.v. Belangenvereniging Weesperzijdestrook te Amsterdam o.v.v. jouw naam, adres en emailadres.
Je maakt de penningmeester er blij mee!

Herinrichting

Je zult hebben gemerkt dat de voortgang rond de herinrichting van de Weesperzijde is vertraagd. Dat komt doordat er ernstig vervuilde grond en ook hier weer een betonnen laag is aangetroffen.
In de loop van april zullen ter hoogte van De Hoop nieuwe plantenbakken worden geplaatst. Vanaf 22 april wordt met de laatste fase van de herinrichting van de Weesperzijde begonnen. De verwachting is dat eind mei het deel tussen de Burmanstraat en de 1e Oosterparkstraat afgerond zal zijn.
Hopelijk is dan het laatste deel, tussen de 1e Oosterparkstraat en de trambaan eind september klaar. We zouden dan in oktober as. de feestelijke afronding van het project kunnen vieren. Let’s keep our fingers crossed!

Vooruitblik werkzaamheden

Op de bijeenkomst voor de herinrichting van de Graaf Floris- en Marcusstraat is de aansluiting van de Marcusstraat op de Weesperzijde genoemd. Daar is na herinrichting van de Weesperzijde de drempel verdwenen waardoor verkeer komend uit de Marcusstraat voorrang heeft gekregen op (fiets- en voetgangers)verkeer op de Weesperzijde. Dat levert gevaarlijke situaties op. Bij de herinrichting van de Weesperzijde is voor de huidige aansluiting besloten en dat draai je niet een-twee-drie terug. Bovendien staat het uitsluitend aanpassen van de Marcusstraat (lees: drempel weer aanbrengen) de uniformiteit van de overgangen van zijstraten naar Weesperzijde in de weg. De projectleider van de herinrichting van beide straten zal dit probleem voorleggen aan de Centrale VerkeersCommissie. Wordt vervolgd.

In de Marcusstraat worden een aantal parkeerplaatsen opgeheven ten gunste van fietsenrekken. Er staan echter meer fietsen in de straat (±200) dan aan nieuwe rekken(100) is gepland. Er wordt onderzocht op of de Wibautstraat meer rekken geplaatst kunnen worden. Alternatief zou de Weesperzijde kunnen zijn. Ook hier: wordt vervolgd.

Vanaf 5 juli wordt de Tulpbrug gerenoveerd. Deze brug verbindt het prof.Tulpplein vóór het Amstel Hotel met de fietserstunnel naar de Weesperzijde. De tunnel zal helemaal afgesloten worden voor alle verkeer. Omleidingen volgen!