4 november 2018

Horeca overlast

De diverse horecagelegenheden in de Weesperzijdebuurt vormen een mooie bijdrage aan de buurt. Buurtbewoners maken veelvuldig gebruik van deze horeca. Het is soms echter een precair evenwicht tussen leuke horeca enerzijds en geen overlast voor buurtbewoners anderzijds. De vereniging streeft naar een goede verstandhouding met zowel horeca als buurtbewoners.
En kan waar nodig bemiddelen, of eventueel actie ondernemen – in samenwerking met buurtbewoners – mocht overleg niet baten. Hierbij is het goede contact met de afdeling Handhaving van de gemeente cruciaal.

Wat te doen, mocht u overlast hebben van horeca:

Overwegend alle huidige horeca-gelegenheden in deze buurt staan goed open voor input of klachten van buurtbewoners. Wij raden aan om eerst contact op te nemen met de onderneming.

Mocht dit niet baten, neem dan contact op met meldingen horecaoverlast gemeente Amsterdam

Klik hier

of bel:

020 421 45 67 (24-uur)

Horecaoverlast gaat in veel gevallen direct kijken (ook ‘s nachts) en bij constatering van overlast wordt direct actie ondernomen. Ook worden bij Horecaoverlast alle klachten verzameld en geïnventariseerd. Bij veel klachten over een specifieke horecaonderneming zal de afdeling Handhaving overwegen verdere stappen te ondernemen.

N.B. Mocht u bij overlast liever de politie bellen, geef deze klacht dan de volgende dag ook door aan Horecaoverlast. Klachten die bij de politie binnen komen, worden namelijk niet automatisch doorgegeven.