Nieuwsbrief gemeente

Het is alweer bijna september; het einde van de zomer is in zicht. Maar de buurt staat niet stil: er is in september genoeg te doen in de Weesperzijdebuurt!

In deze nieuwsbrief:

Praat mee! Buurtplatform 14 september a.s.
SAVE THE DATE: op donderdagavond 14 september om 20.00 uur in het Volkshotel is er weer een Buurtplatform! Deze keer bespreken we het thema Drukte in de buurt.

De Weesperzijdebuurt bruist en is aantrekkelijk door de vele restaurantjes, nieuwe cafés en hippe hotels. Op zomerse dagen weten vele Amsterdammers en toeristen de mooie boulevard aan de Amstel te vinden. Tegelijkertijd is en blijft het ook een woonbuurt waar we met veel plezier thuiskomen en ontspannen. Hoe gaan we met elkaar de balans hierin vinden?

Heb je ideeën, tips of suggesties voor de gemeente? Ben je benieuwd wat buurtbewoners en ondernemers doen om de drukte in de buurt te verminderen? Of wil jij je graag aansluiten bij een lopend project? Kom ook!

Uiteraard met een inspirerende spreker over dit onderwerp en verschillende pitches van buurtbewoners en ondernemers!Wil jij ook een korte pitch geven over jouw project of wil jij jouw initiatief tijdens de borrel presenteren? Stuur dan een mail naar Wouter.

Datum & tijd: donderdag 14 september, inloop vanaf 19:30 uur
Locatie: Volkshotel, Amsterdam

Laat je stem horen!
In 2018 verandert het bestuurlijk stelsel van de gemeente Amsterdam. Doel is om de lokale democratie te vergroten. Wil jij als buurtbewoner helpen dit bestuurlijk stelsel vorm te geven? De inspraakperiode loopt nog t/m 6 september. Klik hier voor meer informatie.
Ook kan je dit jaar weer meeschrijven aan het Gebiedsplan van Oud-Oost 2018. Woon of werk je in Oud-Oost? En heb je een idee hoe je je buurt kan verbeteren? Meld jouw project dan hier aan (t/m september).