22 oktober 2017

Bezwaarschrift aanvraag Volkshotel voor 13 nov 2017

Beste omwonenden van Volkshotel,

In juli stuurden wij jullie een mail om te laten weten dat Volkshotel voornemens was om het terras op de achtste verdieping, het terras met de hottubs boven badplaats, publiekelijk open te stellen. Wij hebben jullie voorgesteld een zienswijze te schrijven en een aantal van jullie heeft dat ook gedaan. Helaas bleek later dat voor het indienen van zienswijzen slechts twee weken de tijd was. Aangezien zich dit in de zomer afspeelde, was daar geen tijd meer voor.

Inmiddels is de vergunning voor openstelling van het betreffende terras op 3 oktober gepubliceerd, het bezwaarschrift moet binnen 6 weken na publicatie, dus uiterlijk 13 november, bij juridische zaken binnen zijn.

De voorwaarden blijken een stuk ongunstiger te zijn dan zoals wij in het conceptconvenant met Job Heijmans hadden afgesproken. Waar wij hadden bedongen dat de avond/nachtopenstelling slechts 4 keer per jaar zou plaatsvinden (waarvan 1 keer met oudejaarsavond), is in de vergunning voorzien van 11 avond/nachtopenstellingen per jaar.

Ter herinnering willen we nogmaals kort de geschiedenis van het convenant beschrijven. Om de overlast van openstelling van het terras op de achtste voor de buurt te beperken, hebben wij met Job Heijmans een aantal gesprekken gevoerd. Uit die gesprekken is een conceptconvenant voortgekomen dat wij aan jullie hebben voorgelegd. Het was de bedoeling om er een bijeenkomst aan te wijden, afgelopen november. Daar is het niet van gekomen omdat we werden overrompeld door de bouwplannen van Volkshotel, die alle aandacht van de buurt opslokten. Bovendien werden omwonenden zo wantrouwig tov Job Heijmans, dat er geen draagvlak meer was voor het tekenen van het convenant door de buurt.

De consequentie van het feit dat de buurt geen convenant wilde tekenen is dat jullie nu je stem moeten laten horen. Bijvoorbeeld om te laten weten hoe bezorgd je bent over de overlast die een zoveelste terras kan veroorzaken. Of om te laten weten dat Volkshotel nu al nauwelijks grip heeft op de overlast, laat staan als er nog een openbaar terras aan wordt toegevoegd.

Jullie kunnen hiertoe een bezwaarschrift sturen naar:

De burgemeester van Amsterdam

t.a.v Directie Juridische Zaken

1000 AE Amsterdam

Vermeld naam, adres en telefoonnummer

Degenen die reeds een zienswijze hebben ingestuurd: deze is niet in behandeling genomen. Jullie kunnen deze zienswijze het beste nogmaals sturen, maar dan, aangepast als bezwaarschrift naar bovenstaand adres.

Met groet,

Namens Vereniging Weesperzijdebuurt,