Nieuwsbrief 18 juni 2022

Zomernieuws

18 juni 2022
De zomer breekt echt door. Bij het schrijven van deze nieuwsbrief werd 28C beloofd door de weervrouw. Tijd om nog één keer voor de vakantieperiode een nieuwsbrief rond te sturen. Wat speelt er zoal in de buurt:
In april was de ALV, de voorgang van de werkzaamheden op de Weesperzijde, 25 jaar Weesperzijdefestival, de loswal bij Hesp, de grasperkjes bij De Hoop, rookmelders en verder nog wat zaken. Allemaal hieronder te lezen.
Contributie
In april heb je, als het goed is, van de Vereniging Weesperzijdebuurt een nieuwsbrief ontvangen met daarin het verzoek om de jaarlijkse contributie van €10, te voldoen. Tot nu toe hebben veel leden al betaald.
Het kan natuurlijk zijn dat je verder af wilt zien van het lidmaatschap of dat je bent verhuisd en dan horen wij dat graag.
Maar mocht het bericht aan jouw aandacht zijn ontsnapt, wil je het bedrag dan alsnog overmaken:
€10,- overmaken naar NL94 INGB 0002 9118 20
t.n.v. Belangenvereniging Weesperzijdebuurt te Amsterdam o.v.v. jouw e-mailadres.
Herinrichting Weesperzijde
Vanaf 20 juni starten de werkzaamheden tussen Weesperzijde 99 en 106. Fietsers worden weer omgeleid via Wibautstraat. De gemeente roept bewoners op nog dit weekend de plantenbakken weg te halen. Als dat niet lukt kan je de omgevingsmanager om hulp vragen.
De Loswal
Naast Hesp heeft nu ook restaurant Bam Boa een uitgebreid terras gekregen. Wij constateren dat daardoor de drukte aanzienlijk toegenomen bij de Loswal. Zó druk dat veel bewoners zich overvallen voelen en overlast ervaren. Wij doen een oproep om jouw bevindingen aan ons door te geven.Er is ook iets positiefs te melden: de gele ballenlijn in het water is weer terug. Deze beschermt zwemmers en voorkomt dat plezierbootjes kunnen aanleggen. Dit voorkomt dat de drukte echt ondragelijk wordt.
Van het bestuur
In de Alg.Ledenvergadering van april is een oproep gedaan om je verkiesbaar te stellen voor het bestuur.  Hoewel het animo om toe te treden tijdens de vergadering nagenoeg afwezig was, heeft Christine Degenaar zich na afloop aangemeld om het bestuur te komen versterken.
Wij zijn als bestuur daar heel blij mee, temeer Christine bestuurlijke ervaring heeft. Wij heten haar van harte welkom. Bij de eerstvolgende ALV zal haar kandidatuur aan de orde komen.
Ontwerp speelplek
De speelplek bij de loswal heeft een nieuw ontwerp gekregen. Doordat bewoners een vragenlijst konden invullen zijn er voor dit ontwerp allerlei ideeën aangedragen die verwerkt zijn.
Via deze link kan je meer lezen over dit onderzoek en het nieuwe ontwerp.
Grasperkjes
Na opmerkingen van diverse buurtbewoners over de planten die langs de kade bij De Hoop waren gepoot, heeft Buurtmanager Willemijn Luchtenbelt in samenspraak met Lily Lorenz de planten laten weghalen. Daarvoor in de plaats is gras gekomen. En dat wordt deze dagen intensief gebruikt. Je kan er nu picknicken, zonnen en sommigen nemen zelfs een duikje in de Amstel.
Rookmelders
Vanaf 1 juli 2022 is het verplicht in Nederland om een rookmelder te hebben op elke woonverdieping in je huis en in besloten ruimtes waar een vluchtroute doorheen loopt. Hiervoor wordt het Bouwbesluit aangepast en wordt het dus wettelijk verplicht om hieraan te voldoen. Ook als je in een huurhuis woont.
Als je hieraan niet hebt voldaan en er breekt een brand uit, kan de verzekering geen thuis geven.
Rookmelders kan je bij elke Doe-het-zelf zaak of bouwmarkt voor weinig geld aanschaffen.
Copyright © Vereniging Weesperzijdebuurt, All rights reserved.
e-mailadres: info@verenigingweesperzijdebuurt.nl
Dit bericht is geplaatst in - . Bookmark de link .