Update herinrichting Weesperzijde

Bericht van Frank van Beek

Beste leden,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik u een update heb gegeven over de vorderingen aan de herinrichting van de Weesperzijde.

In september 2018 bent u geïnformeerd dat het Definitieve Ontwerp voor het Zuidelijk deel van de Weesperzijde is vastgesteld. Op het moment zijn we bezig met de technische voorbereidingen. De huidige planning is dat de uitvoering van dit deel van de Weesperzijde in de zomer van 2020 gaat starten.

Weesperzijde midden en noord

De Weesperzijde Midden en Noord liggen al een tijdje stil, maar zijn we zeker niet vergeten! Er wordt samen met de HvA gekeken naar mogelijkheden voor extra parkeerplekken voor bewoners in hun garages. Zodra hier meer over bekend is stellen we u weer op de hoogte.

Afvalbakken

De gemeente Amsterdam heeft gepland 4 afvalbakken op de Weesperzijde te plaatsen. Extra capaciteit in de buurt is nodig omdat er veel bewoners bij zijn gekomen, o.a. door de komst van het gebouw Floor op de Eerste Oosterparkstraat. In de straat zelf is geen plek meer.

In de bijlage onderaan dit bericht vindt u een afbeelding van de exacte locatie. Tot 26 april kan op dit besluit een zienswijze worden ingediend. Deze stuurt u naar het Dagelijks Bestuur stadsdeel Oost, Postbus 94801, 1090 GV Amsterdam ter attentie van Marina Meinster. Voor verdere vragen hierover kunt u ook contact opnemen met Marina Meinster

E: m.meinster@amsterdam.nl

T: 06 19 29 43 20.

Maatregelen Basisschool de Pinsterbloem

Zoals bij u bekend is de situatie voor de Pinksterbloem in de spits erg druk. Hiervoor worden maatregelen genomen. Deze worden in de week van 28 april uitgevoerd.

In het onderstaande plaatje is te zien welke maatregelen genomen worden. Deze zijn genummerd en in onderstaand ontwerp op de juiste positie gesitueerd.

1. Paaltjes verwijderen (uitwijkmogelijkheden)
  2. Afstapzone/ aan de zijkant opstellen met verlaagde band
  3. Kruipunt Burmanstraat/Weesperzijde een steunpunt voor voetgangers
  4. Thermoplast ribbels