De Duurzame Weesperzijdebuurt

(ingezonden stuk, 13 februari 2019 door  mobiliteit@Weesperzijde.nl )

Nieuwsbrief – zondag 10 februari 2019

Beste buren Weesperzijde en dwarsstraten,

Dank aan de meer dan 100 bewoners die de Mobiliteitsenquête al hebben ingevuld. Een bijzonder resultaat. Per dwarsstraat of woonblok gaan we nu de resultaten delen. De enquête dient als inventarisatie: wat willen we en wat kan. Samen bepalen we de volgende stappen van de herinrichting van de Weesperzijdebuurt.

De gemeente ondersteunt ons burgerinitiatief. Sterker nog: in december heeft Amsterdam (Sharon Dijksma) de Weesperzijdebuurt aangemerkt als proeftuin voor duurzame mobiliteit. Dat gebeurt op basis van onze wensen en voorstellen per blok of straat in de komende maanden.

Tijdens de manifestatie ‘Wij maken de stad’ (www.Wemakethe.city, 17 – 23 juni 2019) zullen we de eerste resultaten van de nieuwe inrichting van de Weesperzijde en Gijsbrecht van Aemstelstraat presenteren – details volgen later.

Een duurzame herinrichting van de Weesperzijdebuurt realiseren we alleen als iedereen zijn stem laat horen. De enquête nog niet ingevuld? Dat kan nog tot zondag 17 februari 2019.

Link naar de enquête: Weesperzijde enquête

Marie Kooijman (W59), Linda Hartman (W69), Michael Croll (W73), Rick Otjes (W88), Francien Knorringa (W95), José van Dijck (W96), Anja van Druyten (W99), Bodo Groen (W103), Aukje Vergeest (W110), Fieke de Beukelaar (W134), Herman Kossmann (Gijsbrecht van Aemstel), Maarten de Boer (W94) en Ruth Oldenziel (W105) en vele anderen.

Vragen en reacties: mobiliteit@Weesperzijde.nl