Feest 30 Jaar

30!

ONZE VERENIGING WEESPERZIJDEBUURT BESTAAT 30 JAAR!

Al 30 jaar zijn we de belangenvereniging van het zuidelijk deel van de Weesperzijdestrook. Voor en door bewoners. Deze mijlpaal hebben we gevierd met onze leden en hun aanhang op een aangeklede borrel op zondagmiddag 13 januari 2019 in roeicentrum Toprow, naast de Berlagebrug.

De borrel had een grote opkomst, de ruimte met bar was flink gevuld en de sfeer uitstekend. Het was goed om elkaar op informele manier te treffen, nu eens zonder serieuze agendapunten en buurtperikelen. En voor buurtbewoners was het ook een leuke manier om hun mede-buurtbewoners weer eens bij elkaar te zien en bij te praten.

Er is veel gebeurd de afgelopen 30 jaar, en veel bereikt. Als belangenvereniging blijven we nog steeds gestaag groeien in ledenaantal, en blijven we dus ook ons draagvlak uitbreiden. Wat op deze middag verder naar voren kwam in een speech is wat wij als bestuur nou ervaren als typerend en eigen voor deze buurt. Dit is allereerst de grote liefde van de bewoners voor hun buurt. Maar tegelijk ook een kritisch oog; Voor de openbare ruimte, voor het gebruik van de gebouwen, voor de balans tussen wonen, werken, en recreëren. Daarnaast respect voor het erfgoed, het groen, en de Amstel. En ook flexibiliteit om veranderingen in de buurt te omarmen, en openheid om alle mooie dingen in de buurt te delen – niet alleen met andere buurtbewoners maar ook met andere Amsterdammers, en met mensen van buiten. En het vermogen om op een organische manier mee te groeien met de stad, en mee te groeien met de huidige deeleconomie en deelsamenleving. En tot slot de bereidheid om je voor dit alles actief in te zetten.

En dit is dan ook wat de leden en het bestuur de komende jaren zullen blíjven doen. Zowel met alle contacten en overleggen met de gemeente Amsterdam Oost en Centrale Stad, als het contact en onderling overleg met de buurtbewoners en met de ondernemers.

We hebben getoost op de afgelopen 30 jaar, op de komende 30 jaar, en ook meteen maar op een goed 2019!

Namens bestuur van Vereniging Weesperzijdebuurt, Tamira de Wind